20121031

871



Håller på med en spellista där alla låtar som någonsin refererats till här, explicit eller implicit, är med (i baklänges läsordning, om jag nu ens kommer ihåg dem & att de överhuvudtaget finns tillgängliga på Spottan vill säga).

Dock, några funderingar gällande grundläggande regler:

1> Om en låt dykt upp två eller fler gånger? Ska jag ta med den (i) enbart den sista gången?, (ii) enbart den första?, eller (iii) varje gång den förekommer?

2> Om ett band förekommer utan någon specifik låthänvisning. Ska jag (i) ignorera helt & hoppa över, eller (ii) ta en ur katalogen som känns kompatibel?

3> Om en låt jag känner avgrundsdjup avsky inför tittar förbi, till exempel som i 826 med sommaren som genljöd av citronträd. Måste då aset i fråga (i) vara med & ofreda? Eller får jag (ii) lägga ett subjektivt veto om den upplevs bära alltför stor ’negativ vikt’?